Eilen meillä alkoi Finan kanssa sitten vihdoin se kauan odotettu alokastoko. Alun esittelyjen jälkeen päästiin itse asiaan ja jokainen koira pääsi treenaamaan vuorollaan.

Minä ja Fina menimme viimeisinä, jolloin -täytyy sanoa- oli neitoselta ainakin riehumiset riehuttu jo aikaa sitten! ;) Perusasennossa sain "kurinpalautuksen", ja minun täytyy unohtaa selän takaa kiertäminen perusasentoon tultaessa. Onneksi olen harjoitellut molempia tapoja, joten suoraan edestä tulon ei pitäisi olla vaikeaa...

Seuraamisessa
minun pitää vielä "imuttaa" koiraa nameilla, joka saa tosin neidin taas aloittamaan hyppimisen ja vain ja ainoastaan namiin keskittymisen. Fina seuraa kyllä jo hienosti vierellä, vaikka en imuttaisikaan, mutta enhän minä tokosta mitään tiedä ;) Lisäksi uutena tietona minulle - seuraamiseen ei tarvita omaa käskysanaa, vaan sivu tarkoittaa sitä, että koira on sivulla - kävelin minä tai en.

Luoksetulossa kouluttaja arveli, että Finasta pitäisi pitää kiinni, ettei se lähde tulemaan heti kääntyessäni, mutta sain hänet vakuutettua, että kyllä se neiti siinä pysyy. :)) Niinhän se pysyikin - istui kuin tatti, eikä karannut luokseni missään vaiheessa - tietenkään ennen "tule" -käskyä, jolloin Fina pinkoi luokseni tuhatta ja sataa :)) <3

Lopuksi otimme vielä paikallamakuun, jossa kaikki kuusi koirakkoa seisoivat rivissä, koirat käskettiin sivulle maahan ja omistaja käveli omavalintaisen matkan päähän koirastaan. Siinä ne kaikki nököttivät rivissä ihanasti ja aina välissä saimme käydä palkkaamassa koiriamme. Fina pysyi tosi nätisi paikoillaan, eikä noussut edes palkatessani sitä - ja pääsin näin pitkänkin matkan päähän.

Olen kyllä niin ylpeä pikkuisesta Finastani... :) Se on ehdottomasti porukan nuorin (eilen juuri 10kk) ja tekee silti aivan yhtä kuuliaisesti kuin muutkin ja on rauhassa siellä kentällä. Tosi ihanaa... :))

Ryhmämme koostuu siis seuraavanlaisista koirista:

-cavalieri Fina
-novascotiannoutaja Zulu
-bullmastiffi Nala?
-entlebuchinpaimenkoira Minttu?
-labradorinnoutaja Onni
-irlanninsetteri Tamo

Huippua tuossa koulutuksessa onkin juuri se, että siellä saa aivan yksilöllistä opetusta. Muut odottavat kentän laidalla, kun yksi koira kerrallaan on "syynissä" ja näin treeni on takuulla tehokkaampaa :) Iso kiitos kouluttajallemme Sannalle! :))) Palaute, jonka saimme oli, että olemme hienosti ja aivan oikealla tavalla lähteneet treenaamaan, hienoa kuultavaa! :) Nyt eikun treenaamaan lisää ensi kertaa varten ;)