Maanantainen pentukoulu meni jälleen kerran loistavasti! Fina on oppinut seuraamisen hihnassa aivan "salaa" harjoittelutta. Treeneissä oli meidän lisäksemme kaksitoista muuta koiraa, joiden ympäri meidän piti pujoitella. Fina seurasi minua koko ajan, eikä vetänyt kertaakaan. Jopa se hihnassa hyppiminen alkaa olla historiaa! Paikallaolon ja luoksetulon neiti osaa edelleen parhaiten kaikista, koska olen niitä jo niin kauan harjoitellut sen kanssa kotona. Uusi opeteltava on kuitenkin meillä seisomasta maahanmeno - olen ollut typerä ja opettanut Finan menemään komentosarjassa, eli istu ja vasta sitten maahan... :( Nyt vaikuttaa onneksi siltä, ettei tuo seisomasta maahanmeno olekaan sille niin vaikeaa opetella, vaikka onkin sen jo toisin oppinut.

Eilen Fina pääsi ensimmäistä kertaa minun ja Saran mukaan agilitykentälle katsomaan, että minkäslaista touhua se oikeastaan onkaan :) Ihanat ohjaajamme antoivat jopa minun treenata sen kanssa putkea ja keppejä hetkisen! Kukaan ei kyseenalaistanut sen taitoja tai käyttäytymistä, ja neiti olikin aivan innoissaan! Niin suloista häpäköintiä en ole aiemmin nähnyt! :) Kyllä siitä vielä jotakin tulee ;) Sara suoritti hienosti aika vaikeankin radan, jossa oli putken suu ja puomille meno aivan vierekkäin ja sainkin tytön tulemaan aika hienosti sinne minne tahdoin. Pituudelle eteenpäinlähetys meni täydellisesti, jota en olisi uskonut. Olen erittäin tyytyväinen! Nyt olenkin yrittänyt metsästää meille möllikisoja, koska nyt olemme varmasti askelen lähempänä nollaa... ;)

Illalla meillä on vihdoinkin ensimmäiset kilpailutreenit Saran kanssa - ensimmäisellä viikolla olin Backstreet boys:ien konsertissa, toisella olin sairaana ja viime viikolla meillä oli vappumenoa. Nyt siis pelko pois ja uuteen ryhmään! Jännittää...

Pitkän talvitauon aiheuttama innostuksen "lopahdus" agilityä kohtaan alkaa vihdoin väistyä!